Yargıtay 21. Hukuk Dairesi 22/02/2011 tarih ve 2010/775 E., 2011/1467 K. sayılı kararında hükme dayanak alınan bilirkişi raporunda; Karayolları Trafik Kanununa göre davalı A... Uluslararası Nakliyat İthalat İhracat Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi'nin olayda herhangi bir kusurunun bulunmadığı, sürücü murisin % 100 oranında kusurlu olduğu belirtilmiştir. Davacılar murisi sürücü R. S.'ın olayda kusurlu olduğu sabit olmakla birlikte, davalı Uluslararası Nakliyat İthalat İhracat Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi'nin de bir miktar kusurunun olacağı düşünülmeden olaya uygun düşmeyen ve eksik bir şekilde düzenlenen kusur raporuna itibar edilmesi hatalıdır. Gerçekten dosyadaki bilgi ve belgelere göre sürücü murisin Ağrı'dan tek başına yola çıktığı, trafik kazası geçirdiğinde yanında yardımcı şoför veya personelin bulunmadığı anlaşılmaktadır. Her ne kadar kazaya karışan TIR'da teknik bir kusur tespit edilememişse de; davacılar murisinin sürekli olarak ve aralıklı olarak ne kadar süre araç kullandığı, Karayolları Trafik Kanunu'na göre araç kullanma süresinin kanuna aykırılık teşkil edip etmediği, kazaya uzun süre tek başına araç kullandırmanın etkili olup olmadığı hususlarının karara esas oluşturan bilirkişi raporunda yeterince irdelenmediği, hal böyle olunca, kusur raporunun İş Kanunu'nun 77. maddesinin öngördüğü koşulları içermediği giderek hükme dayanak alınacak nitelikte olmadığı görülmektedir. Mahkemece yapılacak iş; işçi sağlığı ve iş güvenliği konularında uzman bilirkişilere konuyu yeniden yukarda açıklandığı biçimde inceletmek, mahkemenin hükme esas aldığı kusur raporunda sorumluluğu kabul edilen davacılar murisi R. S.'ın ve varsa davalı şirkete izafe edilebilecek kusur oranını tespit ettirmek suretiyle tüm deliller birlikte değerlendirilerek sonuca göre karar vermekten ibarettir. Mahkemece bu maddi ve hukuki olgulara aykırı biçimde yazılı şekilde hüküm kurulması usul ve yasaya aykırı olup bozma nedenidir. O halde, davacının bu yönleri amaçlayan temyiz itirazları kabul edilmeli ve hüküm bozulması gerektiğine
